28 November 2011

SENYUM ITU SEDEKAH :)


hye , peeps ! sehat tak ? harap sehat sehat anda semua . ha , nie mesti tengah makan kan kan ? tak pe teros kan mengunyah makanan anda tu . kita nak share sikit tips hari nie . ha , baca dengan hati yang ikhlas ok ? 

orang yang paling disenangi orang adalah orang yang paling mudah senyum . kalau anda nak disenangi orang sekeliling , banyak - banyak kan senyum . senyum itu sedekah dalam agama islam tau . cuma saya nak pesan tiga pekara :

1 . ketika senyum , jangan senyum meleret . kalau senyum meleret dan banyak kali pulak tu , selalu nya orang yang menerima senyuman tu akan tafsir kan lain . contoh nya , anak dara senyum meleret dan banyak kali pada lelaki yang sama . selalu nya lelaki itu akan kandas sebab dia akan tafsir kan macam macam dan bukan bukan . jadi ingat , walaupun senyum itu baik dan bahkan sedekah , jangan senyum meleret leret kecuali memang ada maksud tertentu .

2 . senyum ketika pertama kali bertemu tu akan membayang kan bahawa anda ni orang nya baik , mudah di dampingi , suka mendampingi , boleh di buat kawan dan baik bila berkawan . jadi , bila pertama kali di perkenal kan pada seseorang , senyumlah . jangan monyok dan muncung pulak , macam cencorot gitu . alamak , akan kekal dalam ingatan orang sampai bila bila .

3. senyum bila anda memang memerlu kan orang senyum balik . maksud saya , usah senyum tak pasal pasal . pada semua orang anda senyum , itu cari nahas nama nya . senyum pada yang patut dan apabila patut . tak patut kalau tak payah . sebab , senyum selalu nya mengundang bahagia . tapi kalau tersalah senyum , ia mengundang derita juga .

kesimpulan nya , senyumlah anda sebab mudah senyum itu motivasi diri anda yang terbaik .