3 December 2011

AJAIBNYA PERASAAN :)


HELLO HELLO , anda sedang berada di dalam blog yang tak serupa bikin sekarang . HOI , sehat tak ? sorry , terpaksa berkasar . hik hok . acah je sebenar nye . marah marah pulak . cium kang ! hee , tak nak cerita panjang baca je dekat bawah tu . ada paham ?

Pernah tak rasa satu hari tu macam tak boleh lupa dia ? pejam mata pun namapak dia . celik mata pun nampak dia .

kalau pernah , ini nama nya perasaan . memang ajaib . alangkah ajaib nya perasaan sebab dia akan datang pada semua orang . setiap orang akan alami keadaan macam ni . paling tidak , sekali dalam hayat dia . pada yang normal la . pada yang tak normal , berkali kali . ha , ini bukan ajaib nya perasaan , tapi perasan habis !

kalau hal macam ni berlaku pada anda , ketahuilah itulah mukadimah cinta . cinta ni lahir daripada perasaan . sebagaimana ajaib nya perasaan , cinta lebih ajaib lagi . perasaan dan perasan adalah permulaan cinta . kalau dah sampai tak lalu makan , tak boleh tidur dan nampak lemah je , tu nama nya cinta bukan perasaan lagi . ini dah mula bahaya pada keseluruhan badan . sebab kalau perasaan yang gitu dilayan terus , akibat nya badan jadi lemah , longlai , tak daya , hilang kekuatan diri dan hilang motivasi diri .

jadilah macam Hang Tuah . dia bukan nya tak cinta kan Tun Teja . tapi sebab amanah sultan , dia lepas kan juga Tun Teja untuk sultan . padahal dia cinta kan Tun Teja . maksud nya , kita jujur melayan perasaan dalam menikmati cinta . cinta jangan dilayan melampau lampau sebab nanti kalut jadi nya . ada perasaan sikit , layan seadanya . sebab dalam usia remaja , cinta tak membawa ke mana nya . setakat rasa itu biasa , tapi jangan rasa jadi binasa .

sebelum nak cintai seseorang , letak kan lima elemen di atas nya dulu . pertama nya ialah cinta sepenuh nya pada TUHAN , kemudian cinta NABI , cintai IBU AYAH , cintai GURU dan terakhir cintai DIRI SENDIRI . sebahagian daripada cinta diri sendiri ini beri kan pada insan berkenaan . barulah perasaan tu dipanggil betul tak songsang .